• Logo Rockstart
  • Logo Climate Kick
  • Logo ASN
  • Logo Universiteit Utrecht

Slechte service kost tijd, geld en reputatie

De klant verwacht dat het beloofde rendement op zijn panelen elk jaar gehaald wordt. Daar heeft hij immers voor betaald. Maar is dat ook echt zo?

De klant heeft betaald voor de aankoop en installatie van de systemen, maar onderhoudswerkzaamheden vallen hier niet standaard onder. De klant is dus zelf verantwoordelijk wanneer hier geen service-afspraken over zijn. Door gebrek aan kennis, en onduidelijkheid over wie waar verantwoordelijk voor is, worden problemen aan installaties niet of veel te laat opgemerkt. Met als gevolg een tegenvallend rendement en extra kosten voor de klant.

Enkele veelvoorkomende problemen:

  • De zonnepanelen zijn vies en worden niet schoongemaakt
  • Het elektriciteitsnetwerk is niet stabiel en zorgt dat de omvormer juist op pieken uitschakelt
  • De omvormer is door derden uitgeschakeld maar niet terug ingeschakeld

Wist je dat 50% van de pv-systemen in de eerste 5 jaar problemen heeft? Slechts 10% van deze problemen komt bij installateurs terecht om op te lossen. Zonde, want installateur worden aangekeken op het onderpresteren van de systemen.

Voorkom daarom onduidelijkheid en kostbare servicebezoeken. Maak heldere serviceafspraken en waarborg deze gemakkelijk met behulp van de proactieve monitoringssoftware van SunData.

Geen zorgen. Tijd voor dienstverlening 2.0

Met SunData Pro heb je een totaaloverzicht van alle pv-systemen die je beheert. De software monitort de systemen 24/7 voor je en deelt alleen meldingen die écht impact hebben op de opbrengst. Geen nutteloze berichten meer, alleen de noodzakelijke meldingen mét een probleemoplossend advies.

Zo werkt SunData Pro:

1. Plug & play

Een nieuw systeem is binnen 1 minuut gekoppeld en ingesteld. Daarna doen wij het werk. Het platform leert het systeem kennen en analyseren. Als beheerder van het systeem hoef je niets te doen, totdat er iets mis gaat. Wanneer dat gebeurt ontvang je automatisch een bericht met de oorzaak en een bijpassend advies.

Het is dus niet meer nodig om alle omvormers na te lopen en te beoordelen. Zo bespaar je tijd, geld én je hebt een tevreden klant die zeker weet dat het maximale uit zijn aankoop haalt!

Notificaties

Met SunData Pro ontvang je alleen een notificatie als er een probleem is dat impact heeft op de energieopbrengst. De specifieke parameters kunnen per project aangepast worden. Je kiest zelf hoe je de notificaties wilt ontvangen: binnen het platform, per e-mail of via sms. In de melding staat wat de (mogelijke) oorzaak van het probleem is én hoe je dit op kunt lossen. Zo heb je, met minimale inspanning, het probleem verholpen en jouw klant blij gemaakt. Win-win, toch?

3. Automatische Rapportage

Met SunData Pro houd je je klant met heldere geautomatiseerde rapportages op de hoogte van het presteren van zijn systemen.. Als installateur heb je hier geen omkijken meer naar. Je kunt de rapportage kunnen uiteraard ook handmatig met 1 klik op de knop versturen.

  • Omvormer onafhankelijk

    Alles in 1 overzicht

  • Opbrengstbewaking

    24/7 Automatisch met Yield Control

  • Geen extra hardware nodig

    Compatibel met bestaande logger

  • Foutopsporing én oplosadvies

    Alleen meldingen als er echt wat aan de hand is

  • Eenvoudige marketing en verkoop

    Inclusief service templates

  • Analyse algoritmes

    Ontwikkeld met de Universiteit Utrecht

Ontdek SunData Pro

Is SunData Pro iets voor jouw bedrijf? Vraag direct een gratis demo aan.

  • Ontdek de eenvoud van het SunData Pro platform.
  • Start en koppel de eerste systemen.
  • Ontvang de eerste 5 analyses en rapportages gratis.